Activiteiten | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Lezing: Permacultuur moestuinieren

In deze lezing vertelt moestuinier Vera Greutink hoe je met met behulp van permacultuur een moestuin kan creëren waar je het hele jaar van kan oogsten, die weinig onderhoud vraagt én goed is voor de biodiversiteit.

Permacultuur

Vera licht de drie belangrijkste technieken van permacultuur moestuinieren toe: niet spitten, mulchen en diversiteit. Ook geeft ze voorbeelden van mooie en productieve eetbare polyculturen, waarin groentes met kruiden en eetbare bloemen vrolijk door elkaar groeien.

Over Vera Greutink

Vera Greutink is moestuinier, groenschrijver en ontwerper van eetbare tuinen. Vanaf 1999 tuiniert ze volgens de principes van de permacultuur.  Ze schrijft voor verschillende Nederlandse en Engelse tuintijdschriften, waaronder Groei & Bloei, De Tuin op Tafel, Tuinseizoen, Buitenleven en Permaculture magazine. Na haar eerste boek in 2015, Tuin Smakelijk, komt in maart haar tweede boek uit: Vera's moestuin, permacultuur van maand tot maand!

Wil je dus meer weten over permacultuur moestuinieren? Meld je dan aan voor de lezing! De toegang is gratis!

Wanneer?

Dinsdagavond 23 april van 20.00 tot 22.00 uur. Inloop vanaf 19.45 uur.

Sorry, het evenement is volgeboekt waardoor registratie niet meer mogelijk is

Datum dinsdag 23 april 2024
Tijd 20:00 tot 22:00 uur