Activiteiten | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

UITVERKOCHT: BiebCollege: na Ruinerwold

UITVERKOCHT: Een van de kinderen uit het Ruinerwoldgezin vertelt over veerkracht, identiteit, keuzevrijheid en overleven.

Edino van Dorsten

Edino van Dorsten, een van de negen kinderen uit het ‘Ruinerwoldgezin’, vertelt over veerkracht, identiteit, keuzevrijheid en overleven; thema’s waar we allemaal tegenaan lopen in het dagelijkse leven. Zijn verhaal is misschien uniek, de boodschappen zijn universeel. Hij neemt zijn publiek chronologisch mee door zijn leven. Zowel het leven binnen de sekte en het gezin, als zijn leven daarbuiten op school komt aan bod.

Hij zat gevangen tussen en werd niet geaccepteerd in beide werelden. De dag dat hij voor zichzelf koos was dan ook de dag dat hij voor het eerst verloren was in een nieuwe wereld. Van de straat, via maatschappelijk werkers en daarbij horende trajecten kwam er een omslag punt dat ervoor gezorgd heeft dat hij op het juiste pad terecht is gekomen. Edino vindt het belangrijk positiviteit uit ieder aspect van zijn leven te halen, dus zeker ook uit het verleden. Door zijn verhaal te delen met anderen hoopt hij te laten zien dat het verleden niet de toekomst hoeft te bepalen.

Ruinerwoldgezin

In een boerderij in Ruinerwold (Drenthe) een vader met vijf kinderen ontdekt. Zij woonden negen jaar lang in die boerderij en kwamen niet buiten. Dat nieuws werd bekend toen een van de kinderen, Israel, besloot weg te lopen. Hij liep bij een kroeg in de buurt naar binnen en vertelde daar dat-ie hulp nodig had. De politie kwam daarna in actie.

BiebCollege

Acht keer per jaar is er een BiebCollege in Bibliotheek Hengelo met steeds een maatschappelijk relevant onderwerp. Verwacht elke keer een frisse en bevragende kijk op een maatschappelijk relevant en actueel onderwerp. Maxim Februari, Mirjam Kaijer, Herman Pleij en Fokke Obema waren eerder al te gast.

Aanmelden

Onderaan deze pagina kun je jouw kaarten kopen. Een kaart voor bibliotheekleden kost €7,50 en is inclusief koffie/thee en een drankje na afloop, als je geen lid bent van de Bibliotheek ben je ook van harte welkom, een kaartje kost dan €10,-. De inloop is vanaf 19:30, het BiebCollege start om 20:00 tot 21:00, daarna is er gelegenheid na te praten onder het genot van een drankje.

Sorry, het evenement is volgeboekt waardoor registratie niet meer mogelijk is

Datum dinsdag 30 april 2024
Tijd 20:00 tot 21:30 uur