Activiteiten | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Biebatelier Portretten van kracht & schoonheid

De fototentoonstelling ‘Portretten van Kracht & Schoonheid’ van Marwa Fouda viert de kracht en de schoonheid van individuen van verschillende culturen, talen en huidskleuren. Het laat ons de intrinsieke kracht, charme en karakter zien die te vinden zijn in de rijke diversiteit van onze menselijke familie.

In deze uitdagende tijden waarin polarisatie toeneemt en begrip voor anderen belangrijker is dan ooit, benadrukt het biebatelier ‘Portretten van Kracht & Schoonheid’ onze universele gedeelde menselijke ervaring. De portretten zetten ons aan het denken en geven inspiratie voor dialoog. Ze zetten aan tot persoonlijke reflectie en moedigen de kijker aan om diversiteit juist te omarmen en de kracht die voortkomt uit onze verschillen te vieren. De expositie is een uitnodiging aan de kijker om de wereld te zien door de lens van empathie, acceptatie en waardering voor de unieke eigenschappen die elke persoon op zijn/haar/hen eigen manier bijzonder maakt en roept op tot het bevorderen van een visie op de samenleving die is gebouwd op inclusiviteit en mededogen.

Marwa: “Als fotograaf heb ik mezelf toegelegd op het vastleggen van de unieke kwaliteiten en de veerkracht van individuen van verschillende culturele achtergronden en huidskleuren. De huidskleur van mijn onderwerpen is op zichzelf niet bepalend. Het zijn de opmerkelijke kwaliteiten en verhalen van hun uitstraling en karakter die ik via een blik in hun ogen, een glimlach of uitdrukking en de manier waarop ze zich gedragen, met mijn camera probeer te vangen. In mijn foto’s wil ik de kracht, gratie, liefde en schoonheid in elke ziel laten zien”

Over Marwa Fouda:

Marwa Fouda is logopedist, gedragstherapeut en fotograaf. Ze komt uit Egypte woont sinds 2020 in Hengelo. Ze begon met fotograferen in 2016, eerst met straatfotografie en portretten en later met landschaps-, natuur- en wildfotografie. Marwa wil de emoties van het moment vastleggen in haar foto's, ze is constant op zoek naar schoonheid in onze ziel en vindt die altijd en overal. Haar droom is om onvergetelijke beelden van over de hele wereld te creëren.

Marwa: “Ik hou ervan om de wereld rond te kunnen reizen en verschillende culturen en landschappen te ervaren. Ik verbind me met de ziel van anderen door hun ogen, dan zie ik de schoonheid in hun ziel. Elke ziel kan een verhaal vertellen en is mooi, ongeacht etniciteit, ras, cultuur of religie. De meest succesvolle portretten nemen ons veel verder mee dan de oppervlakte van hoe iemand eruitziet en laten ons de innerlijke essentie zien van wie iemand is. Ze onthullen karakter, ziel en diepte. Ze ontdekken verborgen hoop en innerlijke kracht en onthullen het authentieke en diep menselijke licht dat van binnen schijnt.”

Datum maandag 1 april 2024
Einddatum dinsdag 14 mei 2024